Ridit

I onsdags var första gången jag satt på en häst sedan jag opererades. DET VAR SÅ KUL SERIÖST. Höll nästan på att spricka av lycka när jag kunde sitta på hästryggen ett helt pass. 
Fick lära mig grunderna med en privatlärare, Nina. En eloge till henne som vill hjälpa och lära mig. 
Jag ska iallafall rida varje onsdag hos henne på en islandshäst vid namn Blakkur. Han är jättefin (lite lat osv) men mm. 

Ska försöka åka till Telia imorgon eller på måndag då hon ska med på kursen . Ska även duscha henne inför vintern. Ber seriöst till gud att hon håller sig ren för en gångsskull. 
Puss

Lat

Första passet på 1,5 vecka- herregud, såååå lat. Efter 5 km hängde hon med huvudet och vägrade gå framåt. Hon sprang sakta och ville absolut inte öka för den delen heller. Jaja, får ta nya tag imorgon.
 
Stina så sjukt snäll och knäppte några bilder på Telia också, thx. 
 
 

Longerat världens finaste ponny idag

Telia gick huuuur fint som helst idag, höll på i ungefär 40 minuter. Efter drygt 20 min släppte hon helt och man kände det direkt. Det var liksom såå bra verkligen, Telia slappnade av och verkligen fokuserade sig dom sista 20 minuterna. 
Anledningen till varför jag valde att longera var för att jag ska till stallet i helgen och köra intervaller med Stina i vagnen så det blir dubbel träning. 

Känner verkligen hur det börjar gå bra för oss nu, hur det går lättare för varje dag och hur vi kommer närmare tävlingsbanorna. Längtar så sjukt mycket. 



VS

 
 
 
 

Finaste passet på länge!

Longerade Telia i förrgår, sjukt hur fin hon var. Mycket finare än förra gången jag longerade henne. 
Först var hon ganska ofokuserad, utåt ställd och ville inte vara med. Sen efter ungefär 10 minuter började hon liksom förstå vad hon höll på med. Hon var fokuserad och höll den på mig. Körde även utan longeringsspö. Hon lyssnade på mig och visste precis när hon skulle öka och inte. Gissa om jag är stolt?



Förra sommaren

 

Rubrik ye

Tänker återpublicera ett gammalt inlägg som jag skrev och beskriver verkligen hur jag kände och fortfarande gör, tycker alla borde läsa det :) Ska även hålla föredrag om det imorgon för klassen och sen blev jag överlycklig över en sak som hände idag. Verkligen huur kul som helst!
 
Alla borde läsa detta: http://elinlindberg.webblogg.se/category/tankar.html
 

Världens finaste ponny

Körde på banan igår, hon var HUR FIN SOM HELST dock väldigt pigg men gud va hon sprang. Hade fått k uppgift av Perre att hon skulle springa på 3.30 ett rätvarv. Telia var såklart superpigg och stark men fick en tid på 3.31. Sjukt stolt över henne. Kunde hålla samma tempo ungefär hela vägen. I kurvorna saktade hon ner lite men annars är jag nöjd. 

Sen fick hon ta på sig ett vinnar täcke och gå in i transporten. 
Puss



Följ mig ♡




Gamla bilder på Kiara

 
sååå söt

Utelåsta

Idag kravlade jag och Hanna oss till stallet trots typ snöstorm, haha. Hade knappt någon känsel i fötterna men vi skulle köra ändå. MEN när vi kommer till stallet så är det låst. *suck*
Det hängde ett grimskaft vid stallet så jag tog det och gick ut med henne. 
 
Ikväll ska jag plugga lite och bege mig till Brk. Ska kolla genom några mappar och se om jag hittar några bilder på Telia, puss
 

Finaste ♡


Blev en promenad, får helt enkel köra någon annan dag. xx

Pepp

Måste verkligen ta tag i bloggen igen, känns som att den står tom och jag bara publicerar fina bilder på min lilla älsklings ponny, haha. 

Hur som helst, idag är det kurs. Perre skulle ta med Telia dit så ska köra henne. Längtar sönder seriöst! 
Tror vi ska köra på travbanan eller rakbanan. 

Nästa vecka blir det toppen bloggning igen, nån som har förslag? ♡





Ask.fm

Var supersöta o fråga. Ask.fm/elinlindbergg ♡


:O

 
Hittade en gammal bild från när Telia var vältränad och tävlade, ett ord. Wow.