Planer och så

Var i Luleå med tjejerna idag, fick med mig en ögonbrynspenna. Äntligen. 
 
Imorgon far jag till stallet med Hanna och även sover hos henne, hur mysigt? 
Ska se hur underlaget är och hur vädret är om man kan köra, annars får jag bara gå med Telia helt enkelt. Hon måste ju ändå röra på sig trots vädret. Ska försöka hinna mocka också. 
 
kyssar
 
 

Ren kärlek ♡




Lite svar

Alla dessa kommer från min gamla blogg, folk som har kommenterat. Bloggar bara här så ni vet tills vidare.
 
 
Vad heter du och hur många följare har du på wht, vart får du all inspo ifrån? Hur lyckas man osv. superfina bilder, u go girl. 

Först och främst, TACK. Verkligen. Blir så himla glad när ni tar er tid och skriver sådant. Finner oftast insperation när jag läser vad andra skriver, för jag vet hur jobbigt det kan vara, därför skriver jag alltid som om jag var en annan person, från ett annat perspektiv kan man säga. Sen gäller det ju alltid att få fram sin åsikt och få fram sitt budskap som man ville med bilden så ingen tolkar det fel eller så. 
 
Gör något annorlunda, hitta på egna taggar som bara du använder, skriv kloka texter och använd wht på ett vettigt sätt, missförstå mig inte ;-)
 
Jag heter elinyoo fast går under namnet Elins, känns finare. Haha. Jag har 402 följare och följer 6 stycken.
 
Kommer du ta tag i kaninhoppningen igen eller har du lagt den åt sidan? det var så kul att se dig hoppa med Kiara, hon såg så lycklig ut :)

Jag ska ta tag i kaninhoppningen, sa det senast igår faktiskt. Måste dock börja om från början då Kiara har tappat all kondis. När hon var hon bäst hoppade hon 45 cm medelsvår rak. Ska ta fram "nybörjar hinderna" som är max 15 cm höga så kanske vi börjar igen någon dag. 
 
Hur har du lagt upp Telias träning, har också en shettis som skulle behöva komma igång igen. 

Då vi har mycket i skolan ser hennes vecka ut såhär ungefär: 
Måndag: Travkurs, lätt arbete i skogen eller på rakbanan. 
Tisdag: Vila. 
Onsdag: Köra ut en snabbis, drygt 1 mil. 
 
Torsdag: Vila.
Fredag: Kör/longeras. Lågintensiv träning. 
Lördag: Vilar. 
Söndag: Kör ut, 1 mil. 
 
Hur många år har du hållit på med hästar, du verkar så himla erfaren :o

Tack fina du. Tråkigt nog bara 2,5 år. Det var när jag slutade med handbollen jag började med hästar då jag hade tröttnat helt på lagsport. 
 
Vad gör Kiara nu? ;)

Försökte hoppa upp i min säng men kom inte upp, haha. Sjukt söt 
 
Hoppas ni blev nöjda, puss 
 
 
 
 
 

Saknar :(




Så mycket kärlek till denna ponny ♡




Longering

Longerade Telia igår, kände redan är vi startade att hon var ofokuserad. Tredje gången hon longeras i sitt 15 åriga liv så jag förstår henne. 
Hon låg mycket utåt med huvudet, la all fokus på att ha huvudet utåt osv, var ganska spänd osv. 
Försökte ta några galopper med henne men hon bara bockade och hade sig, ville absolut inte jobba i den takten jag ville. 
Lite svettig blev hon iaf ;-)


Tyckte absolut inte att det gick bra alls, helt ärligt men vi får jobba på det. 
Kram 


 

well..

 

Saknar detta

Hej, sitter och kollar på gamla sommarbilder, får sån jäkla ångest då. Det snöade idag, usch. 
 
Fick precis världens "ide´ kick"  på hur Telias träning ska läggas upp imorn efter att ha tittat på ridningen. Ett longerings pass, trav och galopp hade jag tänkt, ska se hur det funkar och hur hon tycker att det är. Tänkte ta ett lågintensivs pass som en del av hennes grundträning. 
Saknar min lilla bebis hur mycket som helst just nu, vill bara pussa på henne. Tänkte fara en sväng imorn med Hanna som ville hjälpa mig lite om hon gormar. Sen ska vi direkt hem för att va barnvakt typ, haha. 
 
btw, tänkte kanske filma lite om ni vill se, puss 
 
 
 
 

Finner inga ord för hur ledsen jag verkligen är

 
 

Aww




Längesen, haha

Såg precis att det var ett tag sen jag bloggade, har inte så mycket att skylla på bara att det inte händer något just nu eller att jag inte har tid. Hej förresten ;-)

Körde Telia både igår och i förrgår. Hon skötte sig utmärkt. Märker redan skillnad på hullet och formen, HUR hon gör. Hittat en hel del nya knappar som jag måste funderar en hel del på, kanske skriva ett schema eller något sådant. 
Man känner när hon blir trött, hon blir slapp i munnen och orkar inte arbeta. Skrittar/travar lite lätt. Hon saktar gärna ner på vissa sträckor där hon borde köra fullt ut. Aja, vi får öva på det! 

Hon är alltid super svettig när vi kommer in så då får jag ta på henne ett gosse täcke och låta henne stå i boxen ett tag. Mitt lilla hjärta ❤️

Btw, fick en ur gullig fråga på ask igår. Folk verkar uppskatta mina bilder på We  heart it ändå. Jag älskar wht bara så ni vet. Haha. 

Idag blir det mer stall, ska gå med fölet och mamman. Helena ville ha lite hjälp.
Det ska bli superkul!
Ska försöka ta några bilder med. 

Sen ska jag in till stan, ska titta på en ny mascara och ögonbrynspenna. 

Puss



Ibland blir jag sådär extra lycklig

När jag sitter och tänker på Telia. En 1 m hög shetlandsponny med mer kapacitet än någon annan häst som jag kört, med en sjukt stark vilja och framför allt.
Hon VILL jobba. Hon vet att man saktar ner i en nedförsbacke, hon vet att man stannar vid en bilväg. HUR bra är inte det? 
 
När jag började köra Telia så jag var rädd att köra ihjäl henne, att hennes skada skulle bli ännu värre och att hon aldrig skulle kunna gå igen. Jag började med varierad träning, 3 km i veckan, kanske två om hon hade tur för jag ville inte trötta ut henne för mycket. 
 
Började köra längre med henne, 5 km. Telia orkade knappt mig och Hanna upp för en backe, men hon kämpade som fan för att komma upp. Hon ville verkligen, det var då jag insåg att hon och jag kan utveckas tillsammans. Hon har viljan och vill verkligen!
 
Gick en månad till, hon tyckte fortfarande att det var jobbigt men inte lika mycket, vi hade gjort framsteg. 
Körde längre turer, 1 mil. Hon var rejält svettig och trött efter det. 
 
Pernilla tog henne till travet en gång, körde 4 varv på rakbanan. Telia låg först hela tiden, hon ville verkligen. Ingen fick vara före henne för hon skulle vara först. 
Sprang några bakvarv med henne, Telia låg först, hela tiden. Kände hur hon började halta och försökte sakta ner henne men hon sprang ändå. Det kallar man power, elr hur? 
 
Senast idag, körde längre än vad jag hade tänkt, 1.5 mil. Hon var sjukt trött men hon traskade på ändå. 
Fan vad jag älskar dig. 
 
 
 

haha sööööt

 

Stallet

Var i stallet idag, kändes skönt på något sätt. Liksm andas in lite stall och bara slappna av. 
Tog inte ut Telia lika mycket som jag hade tänkt mig. Körde en kort sträcka på drygt 7 km. Övade lite halter och sånt. 


Ikväll tänkte jag dra ut om jag inte hittar på något annat, haha ;-)
Nu ska jag platta håret, puss