Dagen

Skola som vanligt, dock gick dagen sjukt fort ändå. 
Senare drog jag och stina ut och fotade, bästa stina!
 
 
 

Finaste

 

Hej & hallå

Hej! 
Var så sjukt längesen jag bloggade såg jag nu, haha. 
Kan berätta lite om vad som har hänt den senaste veckan. 

I lördags var jag, Hanna och Stina i Luleå där jag fick med mig ett par Palladium. Dr denim och en grå tröja fråm gina. Sjukt nöjd över mina Palladium som jag har kollat på 29282 gånger och tillslut fick köpa. Mamma är bäst, right?;-)

Sen på måndagen var det travet. 
Körde Rezit som förövrigt inte ville lyssna och stå still. Han försökte med det mesta, stegra, bocka osv. Men tillslut lyssnade han. 

Idag var jag hemma från skolan, hade ont i huvudet och sånt. Aja, ska nog fara till skolan trots min huvudvärk. 

På fredag ska jag nog fara till Telia om vi inte har för många läxor, just nu har vi 3 denna vecka. Skolan suger. 
Uppdaterade min iphone igår, så himla fint alltså. Dock fick jag radera nästan 2000 bilder. Haha! 

Uppdaterar bättre sen, puss




Shoppat!

Hade en väldigt bra dag med tjejerna i Luleå!
Fick med mig ett par dr denim, en grå basic tröja från gina, ridbyxor och PALLADIUM. Seriöst är helt kär, hehe.

Ikväll ska vi se film o bara ha kul. Bye

Btw, ask.fm/elinlindbergg


Idag

Körde på travbanan idag med Telia. Hon ville såklart ligga först ;-)

Tyckte dock att hon haltade lite med ena bakhoven där hennes skada är men perre sa att det inte var nån fara.

Sen efter det så duschade vi dom, tvättade med schampo så hon är extra ren nu. Helt plötsligt blev hon en vit ponny igen, haha!


Dagen igår

Var i stallet igår, for runt 1 dit.
Kände redan när jag höll på att stoppa på sulkyn att hon inte ville lyssna på mig.
Vi for vägen där korna står, hon har aldrig blivit rädd för dom förut men hon tvär stannade mitt i traven och sträckte på både huvud och hals så hon så ut som en storhäst bakifrån. Haha!

Vi travade korta stunder då hon jämt ville stanna och kika på korna.
Kände direkt att hon blev oroligare och därav steg jag ut sulkyn och ledde henne förbi dom.
Men sen gasade hon på som vanligt, blöt av svett ;-)

Btw, mitt internet suger så jag kan bara skriva inlägg, inte ladda upp bilder osv. Ja ni förstår.


Tankar

Asså jag är LYCKLIG.
Jag kör världens finaste ponny, tro mig. En dröm att köra.
Telia är sen sån man blir glad att se, från hagen och in igen.
Hon kommer fram till mig i hagen. Hon VET att det är jag som kommer. Då vet man att man har lyckats.

Jag kan se skillnad på Telia då och nu. Både på pälsen och hullet men framför allt har hon förändrats mentalt. Trodde aldrig att hon skulle lita på mig så mycket som hon gör idag. Trodde absolut inte att jag skulle falla för henne, dock smälte jag första gången jag såg henne.

Telia har bättre tid än alla travskolans ponnysar. Hon är så sjukt tävlings inriktad och vill inte ge upp. Hon drar mig och Stina i en uppförsbacke FAST hon håller på att dö av utmattning. Det kallar man POWER.

.. Ibland måste jag bara stanna upp ett tag. Liksom, jag har en egen sköthäst som Pernilla vill att jag ska tävla. Jag ska tävla en underbar ponny åt henne. HUR kul är inte det?
Jag får komma till stallet när jag vill, köra henne när jag vill. Lunka i skogen eller ett jobbigt intervall pass.

När jag kliver ur vagnen kan jag känna, "vi är så sjukt bra Telia, vi äger totalt"
Eller vissa gånger då jag vet att vi hade kunnat bättre. MEN hur som helst så vet jag att hon gjorde sitt bästa. Kämpade som FAN för att vi ska komma oss upp för backen.

Jag har utvecklats SÅ mycket med Telia. Bytt bett, bytt delar på selen. Lärt mig mer och hur man gör. Hittat hennes knappar och favvo kli ställen. Jag vet vad hon gillar, jag vet hur hon ska bli skött och körd. Min underbara älsklings Telia ❤


Telia & lite mer

Heej!
Var i stallet igår, for direkt efter skolan. Körde med klick och sulky. Körde den lite kortare rundan idag då vägen där jag skulle köra var avstängd.

När vi hade kört en bit fick Telia för sig att hon ville springa genom ett stängsel vid järnvägen. Jag försökte få henne åt ena sidan men det gick inte så jag hoppade av i farten och tog tag i henne.


Vi kom tillbaka efter drygt 40 min. Hon var helt blöt av svett.
Sen borstade jag av henne och fixade i stallet.

SENARE vid 7 for jag till Brk. Var där och kollade när Stina och Hanna red. Kom hem runt halv 10.
Snackade sedan med Robban på kvällen.

Ses

https://cdn3.cdnme.se/4216840/6-3/pic_522b1b0dddf2b36a92449aca.jpg">https://cdn2.cdnme.se/4216840/6-3/pic_522b1b0dddf2b36a92449aca.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/4216840/6-3/pic_522b1b4fe087c3059e227006.jpg">https://cdn3.cdnme.se/4216840/6-3/pic_522b1b4fe087c3059e227006.jpg" class="image">


Till alla er som undrar..

JA, min gamla blogg kommer vara kvar. Har skrivit en hel del skötsel inlägg som uppskattas av många. Kommer dock blogga här från och med nu.


Åh hej

Såg precis att jag bloggade för sjukt längesen.
Är SÅ trött, verkligen. Håller på att somna stående typ. Idag hade vi några simpla lektioner, har dock gått hela dagen med huvudvärk. Men ändå skönt att skolan är igång.

Fredag.. Spenderas med en person.
Lördag.. Helenas stall.
Söndag.. Plugga och stallet.

Sitter med The Summer set på högsta. Har aldrig gillat en låt så mycket, seriöst.
Ikväll ska jag snacka med Robban och plugga till spanskan som ska vara inne imorgon.

Puss


Städat!